Viditelná tvář vašeho úspěchu

Destination office: Vytvořte místo, které si zaměstnanci zamilují

Možná jste se už setkali s pojmem „destination office“, který označuje tak trochu jinou kancelář. Jednoduše můžeme říci, že v takovém office je radost trávit čas.

Je navržen tak, aby poskytoval zaměstnancům příjemný, produktivní a stimulující pracovní prostor, ale nabízí i něco navíc. Sem se chodí nejen pracovat, ale také společensky vyžít, pobavit, účastnit se různých tréninků či workshopů. Destination office napomáhá ke spokojenosti na pracovišti, zvyšování produktivity a udržení zdraví, dotváří firemní kulturu. Jak tedy vytvořit prostředí, kam se zaměstnanci budou rádi vracet? Jako inspirace vám poslouží těchto 6 tipů.

1. Začít třeba od stolu

Dnes trávíme více času sezením než spánkem. A přestože všichni dobře známe zásady správného sezení u PC, málokdy na ně opravdu dbáme. Výborným pomocníkem jsou ergonomické židle, které vhodně podporují páteř a postavení celého těla při sezení. Doplněno o výškově nastavitelný kancelářský stůl tvoří základ zdravého pracovního prostředí při sedavém zaměstnání. A zaslouží si ho opravdu každý zaměstnanec.

2. Jak zařídit kancelář

Bílé stěny a šedý koberec? Možná si říkáte, že tím nic nezkazíte, ale je to fádní a nudné. Office je prostor, který si ptá různé kombinace materiálů a struktur, hravé prvky a barevné akcenty. Ale staré známé „vše s mírou“ platí i zde. Proto pokud v této oblasti nejste odborníkem a nevíte, jak postupovat, design kancelářských prostor klidně nechte na nás.

3. Vytvořte chill zóny

Office sestávající pouze z kancelářských stolů a židlí je už dávno za zenitem. Stále více se dnes dbá na vytvoření různorodého prostředí, které podporuje kreativitu a dává prostor třeba na small talk s kolegy či chvilku odpočinku s časopisem v ruce. Vytvoření těchto zón podporuje pocit pohodlí a celkovou spokojenost zaměstnanců. Pro začátek toho není mnoho. Designová křesla, sedačky či sedací pytle doplňte konferenčním stolkem a policovou stěnou, která opticky předělí prostor. Přidejte rostliny, knihy či dekorace a chillout koutek je na světě.

4. Budování komunity

Šťastní zaměstnanci jsou ti, kteří v práci zažívají i pocit sounáležitosti, sdílení a propojení. V takové komunitě jde o více než jen o splnění pracovních úkolů v době od deváté do páté. Proto je dobré podporovat socializaci zaměstnanců různými aktivitami. Možností je nepočítaně: udělejte si v týmu den dobrovolnictví, vyhlaste soutěž v dojíždění do práce na kole nebo se spolu starejte o komunitní zahradu.

5. Zapojte je

Nejlepší zpětnou vazbu získáte přímo od těch, kterých se to týká. Ptejte se zaměstnanců na jejich názory a zjišťujte, s čím jsou spokojeni as čím ne. Dávejte jim prostor pro jejich návrhy a nápady, pro přinášení vlastních nápadů a hlasování pro to, které z nich uskutečníte. Realizace těchto nápadů v týmu může být také dobrým způsobem, jak utužit komunitu a podpořit celkovou spokojenost.

6. Kancelária vz. homeoffice

Část týmu je ve firmě a ostatní pracují z domova – takový hybridní model práce se stává novým standardem. Velkou zásluhu na tom má pandemie Covid-19. Ta nám ukázala, že (téměř) všechno se dá, chceme-li. I když je tento článek o tom, jak přitáhnout lidi zpět do kanceláře, je důležité nechat jim i jistou dávku volnosti, podporovat všechny zaměstnance stejně a vytvořit jim rovnocenné pracovní podmínky. Tak se po dni stráveném na homeoffice budou do kanceláře těšit ještě o kousek víc.

Líbí se vám tento produkt?
Chtěli byste o něm vědět víc?

Napíšte nám